Prieskum informácií o webových stránkach a analýza domény. 1/10 časť

Autor: Michaela Sýkorová | 30.11.2018 o 22:06 | (upravené 1.12.2018 o 12:42) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  18x

Pre túto prípadovú štúdiu web prieskumy som si vybrala značku VODOSTOP. So značkou VODOSTOP sme sa dohodli na realizácií celkového marketingového procesu.

Pre túto prípadovú štúdiu web prieskumy som si vybrala značku VODOSTOP. So značkou VODOSTOP sme sa dohodli na realizácií celkového marketingového procesu od fázy web prieskumu (časť 1 – 8), cez tvorbu marketing stratégia (časť 9) až po tvorbu marketing plánu na rok 2019 (časť 10).

Pre značku VODOSTOP robím tieto marketingové služby bezplatne, a teda mám súhlas so zverejnením informácií. Ak aj chcete (mali by ste) potrebujete marketingový plán na rok 2019, bude potrebné, aby ste realizovali web marketing prieskum a na základe neho na-formulovali marketingovú stratégiu. Celý tento proces nájdete na mojom blogu, ktorý je rozdelený do 10 častí. Jednotlivé postupy/časti budem pre-linkovať, tak, aby ste mali všetko pokope na jednom mieste.

Pusťme sa do toho. Preto, aby sme vytvorili marketingový plán, na ktorý sa môžeme spoľahnúť je minimálne nevyhnutný prieskum a analýza výkonnosti webovej stránky, prieskum a analýza organických kľúčových slov (tie kľúčové slova, za ktoré sa neplatí) a prieskum a analýzu spätných odkazov.

Nástroje na web prieskumy

Na internete nájdete stovky kvalitných nástrojov na web prieskumy. Ja budem používať similarweb.com, checkpagerank.net a developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ v tejto prípadovej štúdií.

Všetky 3 nástroje sú bezplatné (odporúčam sa však zaregistrovať do similarweb, lebo zobrazované dáta budú presnejšie). Začnime s checkpagerank.net. Vložte svoju web stránku do poľa na checkpagerank.net a vyskočí vám takýto druh metrík, víz. Obr. 1.

 

Google PageRank: 2/10
PR Quality: Weak

PageRank je číselné ohodnotenie od minimálne 0 po maximálne 10. Funguje na báze algoritmu, ktorý sa počíta podľa toho, ako kvalitné odkazy sú odkazované na webovú stránku vodostop.cz. Je 2 veľa alebo malo? To závisí od toho, aké hodnotu PageRank má naša konkurencia. Ak má konkurencia, s ktorou bojujete o kľúčové slova hodnotu napríklad 4, tak je to málo. Ak 1, tak je do dostatočne.

PR Quality je slovné vyjadrenie Page Rank.

Domain Authority: 19
Page Authority: 14

Autorita domény či autorita stránky je tá istá metrika. Každá doména či stránka začína s hodnotou 1 a maximálna hodnota je 100. 
Rozdiel medzi Domain Authority a Page Authority. Autorita domény sa počíta za doménu ako celok. Autorita stránky sa počíta za iba jednu individuálnu stránku (tú, ktorú aktuálne analyzujeme). V tomto prípade stránka vodostop.sk (individuálna stránka) má hodnotu autority 14, čo je menej ako celková hodnota domény (všetky stránky a pod-stránky vodostop.cz).

Táto metrika je pre nás dôležitá, preto, lebo chceme, aby sa na našu doménu vodostop.cz sa odkazovali weby, ktoré majú vyššiu hodnotu autority, ako máme my, teda viac ako 19.

Trust Flow: 15
Citation Flow: 20

Obe metriky sú vyjadrené v hodnotách od 0 po 100. Každá web stránka začína s 0. Trush flow vyjadruje kvalitu a citation flow vyjadruje kvalitu. Ak citation flow vzrastie, tak trust flow nemusí vzrásť, avšak naopak ak trust flow vzrastie, tak citation flow vzrastie tiež. Je to vyjadrené v tom, že kvalita spätných odkazov ide súbežne s kvantitou, ale kvantita spätných odkazov nejde súbežne s kvalitou.

Čo to znamená pre vodostop.cz? Pre vodostop.cz bude rozumné, ak budú hľadať také spätné odkazy, ktoré majú vyšší trust flow, ako je 15.

Global Rank: 27,685,772

Ide o metódu určenia globálneho poradia webovej stránky. Čím nižšie číslo, tým lepšie. Pre vodostop.cz bude rozumné, aby sa na web odkazovali weby, ktoré majú nižšie číslo global rank ako 27,685,772.

Spam Score: / 18

Spam Score je metrika, ktorá hovorí či vodostop.cz môže byť penalizovaný zo strany Google. Hodnota je od najlepšie /18 po 18/18 najhoršie. Vodostop.cz, teda v tejto metrike dopadol vynikajúco.

External Backlinks: 355
Referring Domains: 83
EDU, GOV

Ide o celkové množstvo domén a linkov, ktoré sú odkazované na vodostop.cz. External Backlinks je v drvivej väčšine väčšie číslo ako Referring Domain. Povedzme si príklad. Vodostop.cz zverejnil 5 inzerátov na bazos.sk. External backlinks by bolo 5 a referring domains by bolo 1.

Prečo sa to takto delí? Povedzme, že máme bazos1.sk a bazos2.sk (obe domény majú totožné metriky výkonnosti). Pre vodostop.sk by bolo rozumnejšie ak by sa odkazovala web stránka bazos1.sk, ale aj bazos2.sk jeden krát, než by sa odkazoval bazoz1.sk 2 krát.

Domény EDU a GOV sú hodnotnejšie než všetky ostatné druhy, ako napríklad napríklad .sk alebo .com, preto sú uvádzané samostatne.

ZÁVER časti 1.

Tieto všetky dáta si spíšte do excelu. Takýto web prieskum neurobte iba pre svoju webovú stránku, ale aj pre 3-5 konkurenčné stránky, tak, ako som ja robila túto analýzu pre vodostop.cz a ich konkurenciu víz. Obr.2 (Černenou označené si zatiaľ nevšímajte. Pôjde o benchmarking, ktorým sa budem venovať v časti 4). 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo by ste (ne)mali zrušiť svoje konto na Facebooku

Čo sa stalo z najväčšej sociálnej siete.


Už ste čítali?