Online marketing v 2019

Autor: Michaela Sýkorová | 25.11.2018 o 21:19 | (upravené 30.11.2018 o 22:32) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  19x

Online Marketing. Čo je online marketing v 2019? Je online marketing predaj produktov? Ak nie, tak čo potom ten online marketing je

Na úvod by som chcela zadefinovať pre koho je tento článok online marketing v 2019 určený. Je určený pre začiatočníkov alebo pre niekoho, kto je v marketingu nováčik. Mohol/a si akurát skončiť strednú či vysokú školu a zaujímaš sa o túto oblasť alebo zvažuješ, že v nej začneš pracovať. Môžeš byť majiteľ malého podniku, hľadajúci odpovede na otázky, ako získať alebo udržať zákazníka alebo, ako prostredníctvom marketingu predávať viac produktov. Môžeš byť napríklad aj podnikateľ, ktorý už používa alebo už má nejakú tú skúsenosť s platformami typu Facebook alebo Instagram, avšak tvoja práca negeneruje chcený výsledok, a teda sa ti zdá, že „vyhadzuješ peniaze von oknom“.

Je online marketing predaj produktov?

Áno aj nie. Predaj produktov môže, a aj by mal byť vo väčšine prípadov marketingový cieľ, avšak online marketing ako taký, určite nie je predaj produktov. Napríklad, marketingový cieľ je predať 100 ks ponožiek, ale online marketing ako taký nie je predávanie, čo si bohužiaľ ešte stále mnoho ľudí myslí.

Tak čo potom ten online marketing je?

Na základe mojich skúseností by som povedala, že online marketing je proces práce s dátami. V krátkosti zhrniem 9 krokov v rámci procesu a každý individuálny krok bude prelinkovaný so samostatným článkom, ktorý sa tej danej téme bude venovať.

  1. V prvom kroku je potrebné identifikovať trh na ktorom predávať produkty. Ide čisto o analyticko-syntetické metódy. Bude pre nás dôležité sledovať metriky, ako sú market share (%) alebo keyword difficulty (%) a iné.
  2. V druhom kroku je potrebné definovať konkurenciu. Tu je dôležité povedať, že potrebujeme definovať minimálne 2 kruhy konkurentov. Prvý druh konkurentov budú lídri na trhu. Druhý druh konkurentov budú naši priami konkurenti (vzhľadom na počet obsluhovaných segmentov a diverzifikáciu produktov/služieb).
  3. Tretím krokom je analýza získaných dát. Sú online nástroje, ktoré nám vedia získať dáta, analyzovať ich a pripraviť vizuálny podklad k ďalšiemu rozhodovaniu. O týchto nástrojoch si napíšeme v samostatnom článku. V tomto kroku však bude dôležité zistiť, čo robí konkurencia (organicky (na webe a mimo webu),platene (search a dynamic), sociálne siete, e-mail marketing, ppc a afiliácie). Výsledkom tretieho kroku je porozumenie konkurenčných stratégií. 
  4. V štvrtom kroku budeme hľadať takú stratégiu, ktorou by sme sa vedeli presadiť na trhu. Začala by som s konceptom základných stratégií podľa dostupných zdrojov, ktoré budú nevyhnutné pri implementácií stratégie. Po výbere konceptu by som stratégiu modifikovala tak, aby bola výnimočná. Aby prekvapila konkurenciu a zaujala zákazníka. Treba sa na stratégiu pozerať strategicky.
  5. V piatom kroku by sme mali vytvoriť marketingový plán, ktorý vychádza zo stratégie. Ja osobne preferujem robiť polročné alebo ročné marketingové plány a to z toho dôvodu, že prostredie sa turbulentne mení a je potrebné plán regulárne upravovať.

     

  6. Šiestym krom sú zdroje. Máme stratégiu. Máme plán. Fajn, teraz ju však musíme implementovať. Zdroje by som rozložila do niekoľkých základných kategórií. Ako prvý zdroj z troch najdôležitejších zdrojov sú ľudia. Pokiaľ sme na začiatku, tak sa nám ekonomicky oplatí v úvodnej fáze nájsť marketingovú agentúru a neskôr, keď bude proces stabilizovaný, tak až potom je rozumné prijať ľudí a to z dôvodu optimalizácie nákladov. Druhým z troch najdôležitejších zdrojov sú technológie. Je až neuveriteľné ako všetko samo funguje, keď raz nastavíte proces niečo automaticky : ) Tretím najdôležitejším zdrojom je kapitál.
  7. Ok. Máme stratégiu. Máme plán. Sme priprávaný implementovať. Tu je dôležité povedať, aby sme sa držali svojho plánu (vo väčšine prípadov). Je dôležité rozumieť, že online marketing nie je činnosť na počkanie. Vychádza z dát a z dát sa učíme. Je potrebné nejako začať, a potom na základe výsledkov po stanovenej dobe (zvyčajne týždeň/ne alebo mesiac/e) upravovať marketingový plán podľa výsledkov realizovaných marketingových aktivít.
  8. Povedzme, že sa podarilo nastaviť implementáciu na úroveň návratnosti nákladov (ROI 0% +/-), našim ďalším krokom bude optimalizácia procesov,s cieľom maximalizácie návratnosti investície na online marketing.
  9. V deviatom kroku je pravidelné opakovanie kroku číslo 1 (prieskum trhu) zhruba raz za pol roka až raz za rok. Toto je veľmi dôležité, pretože tak ako my skúmame prostredie, odhaľujeme stratégie konkurencie a upravujeme svoje stratégie, tak toto isté robí aj konkurencia. Ak chceme byť na vrchole trhového podielu, tak musíme neustále reagovať na trhové zmeny a dokonca ich optimálne iniciovať.

Tento článok je prvým článkom môjho budúceho blogu bohatého na vzácne informácie v oblasti online marketingu. Z tohto dôvodu by som rada napísala, že tento článok bude v čase aktualizovaný a prelinkovaný s ďalším relevantným obsahom.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo by ste (ne)mali zrušiť svoje konto na Facebooku

Čo sa stalo z najväčšej sociálnej siete.


Už ste čítali?